lunes, 27 de junio de 2011

GRANDAS DE SALIME-VILLANUEVA DE OSCOS

En isti periplu que tamos faciendo pa rodear tul mapa de asturies el miercoles 8 de junio tocaba facer la ruta entre Grandas de Salime y Villanueva de Oscos, una etapa como dirin en terminos ciclistas de algo mas de 25 kms y con un puertucu al principiu del recorriu similar al Angliru y que mos fizo sudar la camiseta un poco mas de la cuenta. Como siempre y pa dejar constancia de que siguimos tos los del grupo foto de familia delantre de la Iglesia de Grandas y comienzo de la caminata que coincidia ños primeros kms con el camin primitivu del camin de Santiago.



Al poco de comenzar topamos con una imagen curiosa que mos llamo la atencion y que fue motivu pa opiniones diferentes pues habialos que dicin que yera pa que nun y molestare el sol y otros que pensaben que yera pa presumir.

Esta foto que ye de la etapa anterior voy ponela por que olvidoseme dicir que llevaba munchu tiempu sin comer tantes cerezes y miringuendanos que ye lo que tan apañando estos per la cuneta pues habialo muy abundante per tos los llaos

Y aqui vemos el zig zag de baxar hasta el rio identicu al que despues tenimos que subir. y en esta foto vemos tamien una cosa muy curiosa pues fixeron una cancha de tenis en un rebayu cojonudu y les pelotes baxen mas fondes que eñ el campu de fubol de les Meloneres.




Despues de la subidita paraina pa repostar fuerzes delantre del museo de la Escanda pues per esa zona aprovechase to pal turismo pues ye lo poco que tienen.

Y la siguiente foto ye pa demostrar  de que el doping llega a tos los deportes incluso a un tan inocente como el montañismo y aqui vemos a Ramon en plena faena de inyectase en un sitiu raru pa que los de los controles nun detecten el pinchazu. Lo que pasa ye que lo que se metia solo valia pa curai la angueña monumental que tenia en el pie.


Manolin y Rene nun quisieron perder la ocasion de retratase con dos nenos de San Martin de Oscos y con Tarzan un precioso perru que mos acompaño delantre de nosotros durante unos cuantos kms y que curiosamente acertaba a dir per tos los cruces que nosotros tenimos que garrar. Depues enteramosmos de que el perru habia regalaulu el chigreru nonde comimos a un vecin de un pueblu per onde pasemos y Rumasa dicia que el perru taba entrenau pa llevar xente a comer al chigre del antiguu amu.
 Y en esta foto aunque nun se aprecie bien el teyau de la cochera ta apoyau sobre cuatro arboles y claro con los años va cogiendo altura y el paisano pue dir comprando tractores ca vez mayores, A esto llamase pensar bien con la cabeza.
 Y hacia les 6 de la tarde llegamos a Villanueva de Oscos a quedamos en el hotel del paisano que invito a Zapatero a venir de vacaciones a la Comarca de Los Oscos aunque isti quedabase en unes cases rurales cerca del pueblu. Aqui cenamos y descansamos pa la etapa final de isti añu que mos diba a llevar hasta Taramundi.

martes, 21 de junio de 2011

DANDOY LA VUELTA A ASTURIAS SAN ANTOLIN-GRANDAS DE SALIME

Siguimos andando alreor de Asturias y isti añu tocomos en el occidente dir desde San Antolin de Ibias hasta Taramundi con paraes a dormir en Grandas de Salime y Villanueva de Oscos.
Esta vez solo fuimos 10 paisanos pues los que tan trabayando, Diego y Berto, tuvieron dificultaes pa disponer de dis libres y Camblor el de Xixon anda con una pata un poco averiá.
La verdá ye que en esa zona disfrutase poco del paisaje pues tan tos los caminos cerraos y ye to gorbicios pe los montes pero a la vez descubres otres formes de entender la vida y de aprovechar, sobre to pal turismo, los pocos recursos que per alli existen. En ca esquina hay un museo, una casa monumental o algo que ver diferente y ahi radica el encantu de esta zona.
Salimos el martes dia 7 de San Antolin a les ocho y media de la mañana pa recorrer bordeando el pantano de Grandas de Salime un poco mas de 40 kms y recalar en la capital del concejo conocio ultimamente por el lio del Museo Etnograficu y el despidu de Pepe El Ferreiru.Y como nun pue ser de otra manera empezamos con la foto oficial del equipo de andarines en la plaza del pueblu.
Empieza la caminata y en el primer pueblu descubrimos unos pegollos de horreo diferentes a los nuestros.
Y tamien unos teyaos de pizarra que nun se apaecen en na a los de qui.

Dexamos Asturias y patiamos un cachu per Galicia.

 Siempre bordeando el pantano de Grandas de Salime unes veces andando y otrs veces, les menos, sentaos descansando o mirando el paisaje.


 Aunque algunos tienen una postura muy rara de mirar.
 Llegamos a Grandas y pa reponer fuerzes despues de cenar pidimos una tapina de quesu y esti fue el resultao con el corte incluiu en el preciu y lo mas gordo ye que  nun mos lo quisieron cobrar

De qui pa la cama pues los mas de 40 kms en les pates pesaben bastante y al dia siguiente esperabamos otra etapa un poco mas curtia pero con fuertes desniveles.

martes, 14 de junio de 2011

SEGUIMOS EN EL PICU LA SENDA

Hoy volvemos a facer una entra del Picu la Senda en Casu gracies a les fabuloses fotos que me manda Fernando el de Llorio al que agradezco muncho su colaboracion pues representa otra forma de ver les rutes que facemos y al que pido se convierta en colaboraor habitual de isti blog pa dar un saltu de calida en el conteniu que los seguiores van a agradecer muncho.


Empezamos con unos planos del recorriu entre Soto Casu y Orle




Una imagen al principiu de la Subia.



Subiendo per el valle de Follaciu




Falla en Coto Braña


Toro en Coto Braña


Cabaña en Los Foyos


Andando de Los Foyos a Vega Llagos


Aqui vista de los Cerros de Texerina


Dos fotos de la Flora en Picu La Senda



Vista del Jous de los Foyos


Arandaneru baxando desde Vega Llagos al Rio Orle


Muy buena semeya del Rio Orle


Ya en Orle vista de la cola para el aseo en la fuente.

Hasta qui la subia al picu La Senda que mos chafo un poco la tormenta despues de comer y que a pesar de tener un buen desnivel recomiendo a los aficionaos a la montaña por les esplendides vistes que se puen disfrutar.



jueves, 2 de junio de 2011

PICU LA SENDA EN CASU


El slogan pa promocionar el conceyu mas altu del Nalon ye "FAY CASU Y VEN" siendo en isti puntu mas verda que nunca pues les rutes de montaña per esa zona son sencillamente espectaculares y guapes.
En esta ocasion vamos Hasta Soto de Casu pa subir un picu que Tino el de Valdelafaya, que lleva coronaes un millon de cumbres en Asturias, casualmente tovia nun conocia, asi que la semana pasa un rebañu del nuestru equipo de montaña pusimoslu en el objetivu y ascendimos esta cumbre que vista desde la distancia resulta un tantu atipica por el verde que la adorna







Na mas empezar a subir empezamos a ver pueblos de Casu y el primeru que acolumbramos ye Belerda, con el Visu La Grande detras, que se entierra entre el mantu de verdor con el que vamos a disfrutar casi to el recorriu

Debaxo de la linea de corriente de la verguenza vemos el pueblu de salida, Soto de Casu, que fue nonde se rodo fay munchos años la pelicula Adios Cordera

Un poco mas lejos y tamien adornau con los cables vemos al pueblu de Bezanes con la empezaura de lapista de Brañagallones



Aqui Manolin en un descansu de la llarga subia con Belerda detras.
 Primera vista que tenemos del Picu La Senda en el que el verde domina sobre la piedra.


 Parte del grupo llegando a Llagos

 Desde la cumbre de la senda vemos entre otros el Tiatordos





 Y ahora unos cuantos posaos con el Tiatordos de fondo




 Y aqui el equipo que fizo cumbre por que otros pocos quedaronse a sistiar mas abaxo pa esquivar el calorisimu que facia subiendo.

Otra panoramica desde la cumbre que nun se que ye por que a pesar de que Tino mos lo explica to a mi nun me queda un nombre en la cabeza asi que una ayudina vendriame bien pa bautizar estes vistes impresionantes.

Aqui la sorpresa agradable del dia por que bajando encontramos esta cria de venao segun los expertos con apenes una semana de vida.

 Y aqui la ultima toma fotografica del dia pues el cielo empezo a teñise de negro y la bajada hacia Orle algunos fizimosla corriendo pa esquivar la tormenta que se avecinaba y que al final quedose en cuatro goteres fastidiandomos la mita del camin y llegando al coche a les cuatro de la tarde. Eso si, valio pa que garraramos una fartura de chigre que mete mieu.
Ahora lo proximo tres dis pel occidente de Asturies en esi empeñu que tenemos de day la vuelta al territoriu asturianu y que esti añu va a llevamos desde San Antolin de Ibias hasta Taramundi.