miércoles, 19 de octubre de 2011

PUENTE DE LA CHALANA

Fay unos dis lei en un periodicu quel ayuntamientu de Laviana habia empezao con los tramites pa declarar La Chalana como zona de baños. Nun se si esta vez se va a conseguir pero lo que si se ye que en Llanos en el conceyu de Aller tienen un sitiu habilitau tos los veranos pa disfrutar del rio y con un merenderu al llau que tien pinta de ser un sitiu muy afayaizu.
Nosotros tenemos lo mejor que se pue tener pa que los que nun mos gusta munchu la arena de les playes nin el agua salao puedan tamien disfrutar los pocos dis que hay de verano de unos chapuzones en el Nalon como fazin fae tiempu tos los vecinos de la cuenca,. Seguramente los jovenes de ahora nun se puen ni imaginar como taba  La Chalana en aquella epoca y por eso voy a ensiñabos unes fotos historiques y que seguramente nun se van a repitir salvo que a los ayuntamientos costeros yos de por cobrar por bañase en les playes pa salir de la crisis.
La Chalana debe el su nombre a unes pequeñes barques que usaben los vecinos pa pasar de un llau al utru del rio pues daibos cuenta que en eses epoques el rio baxaba un caudal de agua bastante mayor que el que baxa ahora y los unicos puentes que habia lleren los que habin fecho los romanos o sea el de Puente de Arcu y el de Olloniego.
Como podreis imaginar esto yera un lio pues cuando queris pasar dependis de que tuviera el barqueru y que como se pue ver tenia que ser hasta peligroso asi que los llugareños decidieron facer un pasu de maera que facilitara el cruce de una orilla a la otra.


 El rio yera y ye bastante anchu y el puente de maera suponia munchu trabayu y munches perres el facelu con el problema añadiu de que tos los años lu tiraben les enriaes por lo que hubo que ponese manes a la obra pa facer un de cemento en condiciones y solucionar de una vez el tema y aqui vemos el puente nuevu construiu en el añu 1926 y que costo unes 100.000 pesetes y el vieyu de maera.
Pero el puente por lo visto nun taba muy bien fechu y una enria el 6   de noviembre de 1938 dejolu impediu pal traficu rodau por lo que hubo que acometer la construcion de utru puente nuevu en el añu 1951. Isti que vemos con Peña Mea de fondo fue restructurau en el añu 2007 pa permitir el pasu de peatones con una cera un poco mas ancha y xuntar los dos paseos que rodeen el Nalon.
 
Y aqui vemos el puente en la actualida, lugar de pasu pa tos los lavianeses y un sitiu que tos los habitantes del nuestru conceyu llevamos muy metiu en el corazon

 La Chalana se constituyo en un sitiu de referencia pal verano y los bañistas disfrutaben del Nalon con toes les comodidaes incluso con casetes de bañu como podeis ver en estes semeyes.


 Yera tal la afluencia de xente de toa la cuenca que El Carbonero y el Ferrocarril de Langeo subin abarrotaos de vecinos que querin disfrutar de esta playa fluvial.
 Y les siguientes fotos son el mejor reflejo de lo que pasaba entre los regodones de La Chalana con un ambiente paeciu al de la playa de San Lorenzo y que aunque nun se va a volver a repitir toy convenciu de que si se consiguen vencer les barreres burocratiques y declaralo Zona de Baños va a ser un aliciente mas pa que los turistas disfruten del nuestru conceyu y pue ser un revulsivu pa capear los momentos bajos que tamos viviendo.





Y pa terminar que mejor manera de terminar con la cancion del Chalaneru que habremos cantao un millon de veces y que representa el himno que tos sentimos como nuestru.

martes, 4 de octubre de 2011

RUTA DE LES TRUCHES Y EL CORDERU

Pa mi desgracia una averia en un pie nun me ta dejando facer les rutes pel monte asi que hoy voy a ensiñabos una ruta facil al alcance de tos los que traigan unos pocos euros en la cartera y en la que nun se suda munchu.
La ruta empiezala ca un en onde y de la gana y acaba en el merenderu les truches de Soto de Agues nonde se pue dar cuenta como vais a ver en les fotos de una buena fartura truches y de un buen corderu a la estaca. Como dixi antes el esfuerzu ye pequeñu y la pena ye que el establecimientu ya cerro hasta junio del añu que vien y aunque se vos faiga la boca agua vais tener que esperar una temporaina pa satisfacer les ganes de pillar una buena fartura.
Eso si esta ruta fue una de les que mas aceptacion tuvo y seguro que despues de esta propaganda que y faigo a Vitor y señora les proximes convocatories van a paecer una boda.

Estos y estes somos los comeores.

Y estos y estes son lo que va a ser comío.


Marino con el pinganillo en la orella nun yera el de segurida ye que xugaba el Sporting y nun queria perder detalle.

Y ahora de carrerilla tos los que disfrutamos de la cena fin de verano aunque el sol venga precisamente despues de esto.