jueves, 7 de abril de 2011

ESPICHANDO EN VILLORIA






En un diccionariu asturianu que mire diz que la espicha ye una reunion de xente alreor de un tonel pa beber y cantar, Tamien diz que la palabra vien del castellanu  espita, que me paez que ye una pieza que se espeta en la barrica y a la accion de abrir isi aparatu llamase espicha o espircha.
Laviana ye la capital de les espiches y nun queda un rincon del conceyu que nun  celebre alguna bien a modo de negociu o bien entre unos cuantos amigos aprovechando cualquier disculpa.
Desde fae unos años el Ayuntamientu tuvo que regulales y facer unes normes pues fue tal la avalancha de locales nonde se celebraben espiches que ya habia mas que chigres y claro de aquella como nun tenin que pagar na por faceles los chigreros que pagaben religiosamente los impuestos echaben chispes pues estos meses nun vendin ni una pinta y los sitios habilitaos pa les espiches dedicabense a vender de to como si fueran restaurantes de cinco teneores. Dibes a una espicha y podis comer un pate de cabrachu delante y pa detras sopa de mariscu y chuleton terminando con un postre de alta confiteria. Y como la sidra animaba mas de la cuenta acababase tomando un cientu cubalibres sin movese del llagar.
Con la nueva normativa eso cambio y teoricamente hay munches limitaciones que hay que cumplir si quies tener permisu pa espichar.
Volviose a lo tradicional, arrimandoi alguna cosuca mas, y podemos disfrutar de huevos cocios, tortilles y la estrella de toes les espiches que son los concejales. Pero nun creer que son los concejales de coche oficial y sueldu desmesurau, no estos son unos cachos de bacalao rebozaos y fritos que hay que chupase los deos. Lo que nun cambia munchu ye la calida de la sidra, en algunes hay que agarrase a alguna coluna pa beber el primer culete pero bueno faese un esfuerzu y los otros ya entren solos. Habia que facer una faculta en la universida pa mandar a tos estos quimicos aficionaos que nun se sabe muy bien que ye lo que mezclen que algun dia baxa el Nalon turbiu de les cagaleres que mos espeten. Pero bueno hay que apoyar les tradiciones y como buenos lavianeses tenemos que siguir apoyando estes coses y faciendo por andales toes y sobre to si los que les organizen faenlo pa recaudar fondos pa alguna asociacion o fiesta.
Esti ye el casu de la que hay en Villoria isti fin de semana y que la faen les rapazes que van a organizar la cabalgata de Reyes del pueblu y que yos faen falta perres pa tener un desfile de primera, asi que muncha suerte pa estos dis y a colaborar con elles ayudandoles en el trabayu o diendo a comer y beber y sobre to despues a cantar aunque sea mal como diz la definicion de espicha.


1 comentario: