martes, 19 de abril de 2011

PEGARATES

Ye el tiempu les pegarates y mientres en media España la preocupacion ye el tiempu que va facer pa dir de puente o si llovera pa sacar los santos de les iglesies en ese procesiones eternes en la Cuenca del Nalon y en toa Asturies el tinglao ye el ponese de acuerdu con los afiyaos y con los padres pa llevayos la pegarata.
Digo la pegarata por que tradicionalmente ye lo que se daba el dia de Pascua y normalmente taben feches en casa por les manes expertes de nuestres gueles y madres que gastaben pa faceles toes les ablanes que se cosechaben en la zona.
 Como en todo los tiempos van cambiando y ahora ya nun se anda siquiera a ablanes y aquelles cocineres magistrales van desapaeciendo o acomodandose a la modernida y a la comodida de dir y comprar les tartes en les confiteries que estes si que prosperaron como la espuma. Y ya que hablo de confiteries acuerdome ahora de una de les mas tradicionales de La Pola que segun oi per ahi cerro definitivamente la puerte y que yera Casa Veneranda. Toy seguru que los que ya tenemos una eda nun queda naide que nun haya comio alguna vez tartes de esta confiteria o los conocios como Bartolos que dicen que ye el postre tipicu de Laviana y que curiosamente nun ta en la carta de postres de ningun restaurante del concejo.
Volviendo al asuntu decibos que ahora ye muy comodo dir a esos sitios y encargar un Roscon de unos cuantos pisos, sera por que abulta mas, y llevalu envueltu en isi papel blancu que debe ser lo unico que se conserva de lo de antes.
Bueno por lo menos los que dan roscon dan algo dulce que en algo se paez a la pegarata y otros quieren mas dar algun regalu en forma de ropa o unes cuantes perres pa satisfacer al que lo recibe.
Yo sigo con la tradicion de regalar tarta casera y a un de los mi afiaos lleva mas de 20 años recibiendola aunque tengo que reconocer que con la pegarata llevoy tamien un sobre con euros pa ayudalu a los gastos diarios.
Y como los tiempos cambien voy a ensiñabos lo que tope en Interne pa facer un detalle pa los afiaos o pa celebrar algun cumpleaños de los guajes. Ye un tren de chocolate que se fae en un plis plas sin falta de cocinar na y sin emporcar ni un cacharru en la cocina. Lla mase tarta Milres por que la base principal son los bizcochos de esa marca aunque en cualquier conomato ailes paecies que se puen usar. Viendo la foto y con imaginacion pues facer un tren despampanante que vas a dejar impresionau a mas de un.
Los ingredientes aparte del bizcochu son gominoles, nubes lacasitos, filipinos chocolatines y to lo que se te ocurra poney siempre que el resultau final se paezca un poco a un tren.
Aqui teneis les fotos del mi tren fechu mientres comia y que ye evidentemente mejorable.



3 comentarios:

  1. Hay que sacar fotos de como quedó la cocina después de facer eso jejeje

    La verdad ye que tien buena pinta...

    ResponderEliminar
  2. Tocome a mi recogelo, quedó guapina la cocina si eh papa jajajaja

    ResponderEliminar